Er zijn natuurlijk meerdere redenen om aan een nieuwe website te beginnen bij webbureau Ofzio hebben ze er een aantal op een rijtje gezet.
In dit artikel gaan we specifiek in op het onderdeel content.
Contentaudit
Begin met het in kaart brengen van je huidige content met een contentaudit. Zo weet je welke content populair is en welke content helemaal niet gelezen wordt. Daarnaast kun je met een contentaudit ook goed zien welke content goed scoort in Google en als je website goed in elkaar zit zelfs welke content de meeste conversies oplevert. Hele waardevolle informatie als je begint met het (her)schrijven van de content voor de nieuwe website.
Lees hier meer over een contentaudit.
Verleidelijke content
Hoe schrijf je dan uiteindelijke die ideale content voor je nieuwe website.
- Bepaal de informatiebehoefte van je doelgroep
- Zoek de passende zoekwoorden in Google
- Verwerk die zoekwoorden in de titel van de pagina, paragraafkoppen en in de tekst zelf
- Werk met korte zinnen en korte alinea’s
- Werk met visuele elementen zoals tabellen en opsommingslijsten
- Geef zo uitgebreid mogelijk antwoord in je tekst op mogelijke vragen die je bezoekers kunnen hebben
- Zet je bezoekers aan tot actie. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de principes van overtuigen van Cialdini
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij de contentaudit of bij het schrijven van de nieuwe webteksten? Wij hebben data-specialisten en SEO tekstschrijvers voor je klaarstaan!